Betingelser for kjøp

Priser/Betaling
Alle priser er oppgitt i NOK og er inklusiv MVA.

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Dersom du angrer kjøpet etter at ordre er sendt, ta straks kontakt pr. telefon (977 23 975) eller mail (hunter@glitrezoo.no). Dersom varen enda ikke er sendt vil vi kansellere ordren og returnere pengene. Dersom varen allerede er sendt fra oss må kjøper benytte seg av angreretten (se under). 

 

Klarna

Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

 2426e651-4a5c-4e25-a4e0-3ca3ded5603a.png

 

Fri frakt på alle kjøp over 1500,-

Du mottar e-post med bekreftelse/kvittering etter kjøp i nettbutikken.


Pakken blir i regelen postlagt 2 virkedager etter at vi har mottatt betalingen - så sant vi har varene på lager. Pakken vil være fremme hos mottakeren innen 3-8 virkedager etter at betalingen er registrert, avhengig av hvor i landet du bor.

Angrerett/Reklamasjon
Hvis du ikke er fornøyd har du ubetinget angrerett innen 14 dager (ifølge kjøpsloven). Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi grunn innen 14 dager etter mottatt vare. Kjøper må informere om retur av vare skriftlig innen fristens utløp. 

 

Retur av vare v/angrerett
Ved retur av vare gjør følgende:

1. Fyll ut angrerettskjema, som medfølger pakken ved levering, med korrekt informasjon. Gi oss beskjed, seinest 14 dager etter at varen ble mottatt om retur av vare.

2. Pakk varen forsvarlig for sending. Varen må være i like god stand ved retur som ved levering for at returen skal være gyldig. Husk å lukke pakken/posen godt slik at den ikke blir ødelagt ved sending. 

3. Returseddel medfølger også med pakken ved levering. Dersom denne ikke er mottatt, ta kontakt per telefon eller mail. Fest returseddel godt synlig på pakken og lever hos et av Postens hentesteder. Retur av penger skjer så snart varen er tilbake hos oss og gyldig retur er registrert. 

 

Reklamasjon
Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen du har mottatt. Ved tilfeller av reklamasjon, ta kontakt med oss så snart du oppdager feilen på telefon (977 23 975) eller mail (hunter@glitrezoo.no). Send oss gjerne en epost med informasjon om feil/mangler med bilder som beskriver reklamasjonen, slik at vi kan gjøre en evaluering om feilen/mangelen går under definisjonen på reklamasjon i tråd med kjøpsloven. 

Vi følger praksis om reklamasjon jf. Forbrukerloven. Dette forutsetter at kjøper overholder visse frister, blant annet å gi beskjed innen rimelig tid etter at feil er oppdaget og en reklamasjonsfrist på to år fra dagen kjøper har mottatt varen. Dersom deler av varen er ment å vare vesentlig lengre enn to år, utvides fristen til fem år. 

Ved feillevering eller dersom det er feil på varen, erstatter vi returfrakt og sender ny vare uten ekstra omkostninger. 
Vi har ingen tyggegaranti på våre varer.

 


Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og prisendringer.

 

Lagerstatus og Hent i butikk
Nettbutikkens lagerstatus og vareutvalg synkroniseres med butikken vår på Fornebu. Velger du "Hent i butikk" hentes varen i butikken på Fornebu.